Ціни на нові та вживані автомобілі в Україні й Польщі суттєво відрізнялася впродовж декількох років. Після останнього зросту мита на ввізні автівки ціни в Україні знову пішли вгору. У Польщі ж такі транспортні засоби завжди видавалися дешевшими. Як іноземцеві купити авто в Польщі?
Купівля автомобіля
Насправді купити авто з метою реєстрації в Польщі зовсім нескладно. Як розповідає продавець уживаних автівок із Кутна Міхал Левандовський, для продажу машини іноземцеві фірмі слід представити тільки паспорт або ж паспорт і дозвіл на проживання (karta pobytu). Навіть права не обов’язково пред’являти. Варто зазначити, що купити авто можна у фізичної або юридичної особи. Процедура реєстрації в цих двох випадках відрізняється. Купуючи у фірми, покупець отримує накладку і не мусить платити податку (2% від вартості договору). При купівлі від фізичної особи (після підписання договору купна-продажу) в Податковій (Urząd Skarbowy) за місцем проживання слід заплатити цей податок.
Реєстрація
Після врегулювання податкових справ час звертатись до відділу комунікації в раді дільниці або ґміни. Там слід представити договір купівлі-продажу або ж накладку, попередні документи автівки, старі номери і якщо це українець – дозвіл на проживання або документ про прописку. Авто реєструється на конкретну людину, яка проживає під конкретною адресою, тому наявність адреси є обов’язковим елементом реєстрації автомобіля в Польщі.
Автомобіль можна зареєструвати на одну або ж декількох осіб. М. Левандовський розповідає, що українці часто реєструють автомобілі разом з польськими співвласниками.
Варто зазначити, що не завжди треба змінювати номери в машині. Якщо авто було зареєстроване в тій же ґміні, де проживає новий власник, то номери не треба міняти, тільки реєстраційні документи. Тоді й кошти реєстрації авто будуть меншими.
Після подання всіх необхідних документів у відділі комунікації видається тимчасовий реєстраційний документ на авто дійсний протягом 30 днів. Поліція за цей місяць перевіряє, чи авто не було викрадене, чи ніде не зголошували про проблеми з цим транспортним засобом, чи представлені документи справжні. Зазвичай через 30 днів відділ комунікації видає постійний реєстраційний документ. Інколи чиновники не встигають перевірити всі формальності, і якщо постійні документи не готові, то в цьому ж відділі продовжують дійсність тимчасових документів.
Кошти
Кошти реєстрації авто в Польщі зі зміною номерів або нового авто – 181 злотий, без зміни номерів (у тій же ґміні, де був попередній власник) – 81 зл. Обов’язково треба перевірити, чи нове авто має техпаспорт (karta pojazdu) і чи зроблений актуальний техогляд. Якщо немає техпаспорта, до коштів реєстрації слід додати 75 злотих, і якщо авто немає актуального техогляду, його треба буде зробити його на власний кошт, це приблизно 100 злотих. Якщо авто було куплено у фізичної особи, перед реєстрацією слід заплатити податок – 2% вартості автомобіля. На день реєстрації автомобіля мусить бути обов’язкове страхування ОС.
Страхування
При купівлі автомобіля від фізичної особи авто зберігає своє ОС упродовж 30 днів. Купуючи його у фірмі, можна отримати страховий поліс на 30 днів або ж щоденне страхування (фірма зголошує нового власника, і страховик нараховує, наприклад, 2 чи 3 зл. за день до підписання нової страхової поліси). Так чи інакше, до 30 днів слід підписати страховий поліс. У Польщі ціна страхування великою мірою залежить від історії водія, а також міста, де реєструється авто. Вважається, наприклад, що авто їздить в основному в зареєстрованому населеному пункті. Чим менший населений пункт, тим менше можливостей для нещасних випадків. До цього доходить вік водія, вік автомобіля і інші характеристики. Саме тому в Польщі часто можна зустрітись з явищем реєстрації автомобілів на селах і в малих населених пунктах. Різниця в ціні повного каско при реєстрації в маленькому селі і великому місті може становити навіть 100%.
Подорожі
На тимчасовій реєстрації можна подорожувати на території Польщі і Євросоюзу. Не можна, згідно з законом, перетнути український кордон. Можливість перетину кордону з’являється тільки після отримання постійного реєстраційного документу. Але в українському законодавстві є обмеження в кількості днів перебування на закордонному авто в Україні. Як нам розповідає власник купленого в Польщі авто Богдан Гетьман, нині існує одна легальна схема користуватися авто з іноземною реєстрацією – авто повинно бути зареєстроване на співвласника (поляка) і можна ним користуватися в режимі транзиту, тобто до 5 днів в межах однієї області і 10 днів, якщо заїхати в одній області і виїхати в іншій. Ще до початку цього року була інша схема ввозу автомобіля як службового, але з січня такі авто не пропускають. Щодо способів перевезення авто на польських номерах в Україні є ще одна не до кінця певна схема – розповідає Богдан Гетьман: дехто нею користується. Авто завозить власник – нерезидент України. Українця вписують як співвласника в техталон. І українець тут їздить рік часу. Заїхав, наприклад, поляк – відповідно порушення митних правил українцеві вже не пред’являть. Хоча є, звісно, ризик, що авто заберуть на арештмайданчик до з’ясування обставин. Ризиковано, але при дешевих або старих автомобілях це значно дешевше, ніж легальна реєстрація в Україні.
Усе частіше машини на іноземних номерах з’являються в Україні. І це, як не дивно, з огляду на ціни машин в Україні та за кордоном. Згідно з законом України, громадянин України може ввозити таке авто на закордонних номерах, маючи доручення від власника. Як ми вже писали, за умовами транзиту таке авто офіційно може перебувати в Україні 5 або 10 днів за одним разом. Тому власники таких автівок мусять часто подорожувати. Але все частіше це оплачується, особливо тим людям, які мають закордонні контакти або ж роботу, яка пов’язана з частими подорожами.
0 коментарі:
Дописати коментар